تاریخ انتشار : جمعه 13 اکتبر 2023 - 9:30
کد خبر : 313

ریسک‌ها و چالش‌های پنهان ETF بیت کوین برای بازار و سرمایه‌گذاران!

ریسک‌ها و چالش‌های پنهان ETF بیت کوین برای بازار و سرمایه‌گذاران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) ارزهای دیجیتال اخیراً روند رو به رشدی داشته‌اند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تأییدیه برای راه‌اندازی ETF هستند که این موضوع، موجی از شور و شوق و انتظار را در سراسر جامعه کریپتو برانگیخته است. با این حال، همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، این صندوق‌ها هم خطرات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) ارزهای دیجیتال اخیراً روند رو به رشدی داشته‌اند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تأییدیه برای راه‌اندازی ETF هستند که این موضوع، موجی از شور و شوق و انتظار را در سراسر جامعه کریپتو برانگیخته است. با این حال، همانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، این صندوق‌ها هم خطرات بالقوه خود را دارند که باید در نظر گرفته شوند.
در نظر داشته باشید که ETFها ذاتاً محصولات متمرکزی هستند که با ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در تضاد است. علاوه بر این، ETF ها مفهوم بیت کوین کاغذی را معرفی می‌کنند. به عبارتی، فقط در سطح تئوری، نشان‌دهنده بیت کوین هستند. بدون توانایی برداشت بیت کوین پایه، پتانسیل وقوع رویدادهایی مشابه بحران FTX در آینده محتمل‌تر می‌شود که تهدیدی برای اصول تمرکززدایی و تراکنش‌های بدون نیاز به اعتماد است.

از طرفی، فرآیند تایید این محصولات مالی پیچیده است و قوانین نظارتی و تاخیرهای بالقوه، فضایی از عدم اطمینان را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. نهادهای دولتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تاکنون در تایید ETFهای اسپات مرتبط با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محتاطانه عمل کرده‌اند. تردید آنها ناشی از نگرانی درباره تقلب و دستکاری احتمالی بازار است.
علاوه بر این‌ها، به گفته کارشناسان، ‌ETF رمزارزی ممکن است لزوماً به همان اندازه که به نفع سرمایه‌گذاران نهادی است، برای سرمایه‌گذاران فردی مفید نباشد. به عبارتی، به دلیل ساختارهای صندوق و کارمزدهای مرتبط، این محصولات ممکن است سوددهی محدودتری برای سرمایه‌گذاران کوچک‌تر داشته باشند.
بنابراین، در مسیر امیدوارکننده و در عین حال دشوار تأیید ETFهای رمزارزی، شناخت خطرات و چالش‌های مربوط به این محصولات نیز ضروری است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته ریسک‌ها و چالش‌های پنهان ETF بیت کوین برای بازار و سرمایه‌گذاران! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع مقاله

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.