تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 فوریه 2024 - 12:30
کد خبر : 617

تحلیل فاندامنتال اتریوم؛ احتمال افزایش قیمت وجود دارد؟

تحلیل فاندامنتال اتریوم؛ احتمال افزایش قیمت وجود دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه این هفته همه توجه‌ها به بیت کوین جلب شده است؛ زیرا این ارز دیجیتال با عبور از مرز ۵۰ هزار دلار به بالاترین سطح ۲ سال اخیر خود رسیده است. با این وجود، اتریوم نتوانسته است صعود قابل توجهی را تجربه کند اما چندین دلیل فاندامنتال وجود دارد که به نظر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

این هفته همه توجه‌ها به بیت کوین جلب شده است؛ زیرا این ارز دیجیتال با عبور از مرز ۵۰ هزار دلار به بالاترین سطح ۲ سال اخیر خود رسیده است.

با این وجود، اتریوم نتوانسته است صعود قابل توجهی را تجربه کند اما چندین دلیل فاندامنتال وجود دارد که به نظر می‌رسد می‌تواند منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در چرخه صعودی کنونی شود.

کارشناسان در رالی کریپتویی امسال، لقب ببر خفته را به اتریوم داده‌اند. این ارز دیجیتال در ۱۲ ژانویه به بالاترین سطح ۲۱ ماهه یعنی ۲۷۰۰ دلار رسید و یک مقاومت در این سطح به وجود آمد.

قیمت در این هفته روندی صعودی داشته، با این وجود نتوانسته است از این مقاومت عبور کند. همان‌طور که پیش از این در رمزارز نیوز گزارش شده است، اکنون بیش از یک چهارم موجودی اتریوم در پلتفرم‌های استیک ارز دیجیتال محبوس است.

این امر منجر به کاهش میزان اتریوم موجود در بازارها برای معاملات اسپات یا سرمایه‌گذاری شده است. علاوه بر این، ۰.۲۱ درصد از موجودی ETH به صورت سالانه سوزانده می‌شود.

بر اساس داده‌های پلتفرم Ultrasound.Money، موجودی اتریوم از زمان به‌روزرسانی مرج (Merge) در سپتامبر ۲۰۲۲، به میزان ۳۵۷۱۴۸ عدد، کاهش یافته است. با در نظر گرفتن قیمت‌های فعلی، این رقم به معنی کاهش ۹۴۷ میلیون دلاری موجودی طی ۱۸ ماه است.

تأیید احتمالی صندوق‌های ETF اتریوم نیز می‌تواند موجب کاهش موجودی این ارز دیجیتال شود. علاوه بر این، پیشنهاد بهبود EIP-۴۸۴۴ که قرار است در ماه مارس در شبکه راه‌اندازی شود، هزینه‌های گس لایه ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش پذیرش، تعامل و تعداد تراکنش‌ها شود.

به گفته کایل ریدهد (Kyle Reidhead)، همه شاخص‌ها نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای ETH است و هما‌ن‌طور که می‌دانید، طبق قوانین اقتصادی، افزایش تقاضا، افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

از طرفی، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو باعث می‌شود که نگهداری وجه نقد جذابیت کمتری داشته باشد. این موضوع برای دارایی‌های کریپتو که بازدهی بیشتری ارائه می‌کنند، مطلوب است و می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود.ethereum-analysts-surge-shrinking-supply-growing-demand

قیمت ETH طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد افزایش یافته و به ۲۶۷۲ دلار رسیده است. با این وجود، مسیری طولانی برای ثبت سقف‌های جدید در پیش دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تحلیل فاندامنتال اتریوم؛ احتمال افزایش قیمت وجود دارد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع مقاله

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.