تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اکتبر 2023 - 9:00
کد خبر : 523

کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی در شبکه لایتنینگ بیت کوین! مشکل چقدر جدی است؟

کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی در شبکه لایتنینگ بیت کوین! مشکل چقدر جدی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه در تاریخ ۲۰ اکتبر، آنتوان ریارد (Antoine Riard)، توسعه‌دهنده برجسته شبکه لایتنینگ بیت‌کوین (BTC)، پس از کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی مهم در این راه‌حل مقیاس‌پذیری، از سمت خود استعفا داد.طبق گزارش‌ها، او آسیب‌پذیری مربوط به حملات چرخه جایگزین (Replacement Cycling Attacks) را شناسایی کرده که می‌تواند توسط عوامل مخرب برای سرقت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۲۰ اکتبر، آنتوان ریارد (Antoine Riard)، توسعه‌دهنده برجسته شبکه لایتنینگ بیت‌کوین (BTC)، پس از کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی مهم در این راه‌حل مقیاس‌پذیری، از سمت خود استعفا داد.
طبق گزارش‌ها، او آسیب‌پذیری مربوط به حملات چرخه جایگزین (Replacement Cycling Attacks) را شناسایی کرده که می‌تواند توسط عوامل مخرب برای سرقت وجوه از کاربران، از طریق ناهماهنگی‌ها در ممپول‌های فردی، مورد سوءاستفاده قرار گیرد. ریارد بر نیاز به تغییرات اساسی برای افزایش شفافیت و امنیت در شبکه تأکید کرد؛ زیرا معتقد است اقدامات اولیه برای مقابله با هکرهای حرفه‌ای کافی نخواهد بود.
ریارد قصد دارد تا تاریخ ۳۰ اکتبر به کار بازگردد و این بار تمرکز خود را به توسعه هسته بیت‌کوین تغییر خواهد داد.

شبکه لایتنینگ، یک پروتکل پرداخت لایه دو بر پایه بیت‌کوین است. این شبکه تراکنش‌های سریع‌تر و با هزینه کمتر بین نودها را تسهیل می‌کند تا به چالش‌های مقیاس‌پذیری بیت کوین را پاسخ دهد.
داده‌های DeFiLlama نشان می‌دهد که تعداد کل بیت‌کوین‌های قفل‌شده در این شبکه در ماه ژوئن به بیش از ۵۶۰۰ بیت‌کوین افزایش یافت. البته در زمان نگارش این خبر، TVL این شبکه به ۵۳۱۶ بیت کوین کاهش یافته است.
علاوه بر این، در آگوست ۲۰۲۳، شبکه لایتنینگ حدود ۶.۶ میلیون تراکنش را به ثبت رساند که نشان‌دهنده یک افزایش ۱,۲۱۲ درصدی نسبت به آگوست ۲۰۲۱ می‌باشد.
نکته قابل توجه در مورد شبکه لایتنینگ این است که صرافی‌های ارزهای دیجیتال بزرگی مانند بایننس از این شبکه پشتیبانی می‌کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی در شبکه لایتنینگ بیت کوین! مشکل چقدر جدی است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع مقاله

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.