تاریخ انتشار : شنبه 17 ژوئن 2023 - 12:16
کد خبر : 71

احیای جنگل های آمازون به ربات ها سپرده می شود

احیای جنگل های آمازون به ربات ها سپرده می شود

با ساخت ماشین کشت جنگل؛ احیای جنگل های آمازون به ربات ها سپرده می شود محققان رباتی ساخته اند که می تواند یک سوراخ حفر کند، دانه بکارد و روی آن را بپوشاند و به این ترتیب روزانه به اندازه دو زمین فوتبال به احیای جنگل های آمازون کمک کند. به گزارش خبرگزاری مهر به

با ساخت ماشین کشت جنگل؛

احیای جنگل های آمازون به ربات ها سپرده می شود

محققان رباتی ساخته اند که می تواند یک سوراخ حفر کند، دانه بکارد و روی آن را بپوشاند و به این ترتیب روزانه به اندازه دو زمین فوتبال به احیای جنگل های آمازون کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ABBرباتیکز با همکاری یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی به نام «جانگل کیپرز» یک ربات به نام «یومی» را طوری تنظیم کرده اند که به احیای جنگل های آمازون کمک کند.

ماشین جدید فعالیت های مربوط به کشت را در یک آزمایشگاه جنگلی خودکار می کند، فرایند کشت را سرعت می بخشد و به داوطلبان «جانگل کیپرز» کمک می کند تا زمان ارزشمند خود را روی فعالیت های تاثیرگذارتر صرف کنند.

سامی آتیا رییس شرکت ABB رباتیکز می گوید: همکاری با جانگل کیپرز نشان می دهد چگونه فناوری های رباتیک و ابر رایانشی نقشی مهم در مقابله با جنگل زدایی ایفا می کنند. برنامه آزمایشی ما مربوط به رباتی است که از راه دور کنترل می شود و به خودکارسازی فعالیت های تکراری کمک می کند، در نتیجه نگهبانان جنگل ها می توانند کارهای مهم تری در جنگل های موسمی انجام دهند و به این ترتیب زمینی که روی آن زندگی می کنیم، حفظ می شود.

ربات مذکور به یک آزمایشگاه جنگلی در منطقه ای دورافتاده واقع در پرو رفت و در آنجا حفره هایی در خاک ایجاد کرد، دانه کاشت و در نهایت یک برچسب با کد رنگی به گیاه می چسباند. با کمک ربات یومی می توان روزانه زمینی به اندازه ۲ برابر زمین فوتبال را احیا کرد.

با کمک یومی در ایستگاه های جنگلبانان می توان فعالیت های جدیدی انجام داد. این روند عملیات های فرد را سرعت می بخشد و ماموریت وی را گسترده تر می کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.