تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فوریه 2024 - 10:16
کد خبر : 592

هند زن رباتیک را قبل از انسان‌ به فضا می‌فرستد

هند زن رباتیک را قبل از انسان‌ به فضا می‌فرستد

هند زن رباتیک را قبل از انسان‌ به فضا می‌فرستد هند تصمیم دارد قبل از ماموریت سرنشین دار «گاگانیان»(Gaganyaan)، یک ربات با ظاهری زنانه به فضا بفرستد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، به گفته جیتندرا سینگ وزیر علم و فناوری هندوستان، قرار است فضانورد رباتیک را که «ویومیترا» نام دارد در سومین

هند زن رباتیک را قبل از انسان‌ به فضا می‌فرستد

هند تصمیم دارد قبل از ماموریت سرنشین دار «گاگانیان»(Gaganyaan)، یک ربات با ظاهری زنانه به فضا بفرستد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، به گفته جیتندرا سینگ وزیر علم و فناوری هندوستان، قرار است فضانورد رباتیک را که «ویومیترا» نام دارد در سومین سه ماهه سال جاری میلادی به فضا ارسال شود. این درحالی است که ماموریت سرنشین دار گاگانیان سال آینده انجام می شود.

طی ماموریت گاکانیان 3 فضانورد هندی همراه یک کپسول 5تنی به ارتفاع 400 کیلومتری زمین ارسال می شوند. فضاپیمای این ماموریت سه روزه که قابلیت های انسان در فضا را نمایش می دهد، پس از تکمیل عملیات در آب فرود می آید.

به گفته سینگ فضانورد رباتیک ویومیترا طوری طراحی شده تا قابلیت های انسانی را تقلید کند و با سیستم پشتیبانی حیات کپسول نیز تعامل داشته باشد.

ربات انسان نما نخستین بار در ژانویه 2020 میلادی رونمایی شد. سازمان فضایی هندوستان امیدوار است با ارسال ربات به فضا به جای حیوانات، تاثیرات بی وزنی و اشعه های فضایی بر انسان ها را بررسی کند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.