تاریخ انتشار : شنبه 14 اکتبر 2023 - 8:31
کد خبر : 321

دانشمندان می خواهند از لیزر و آینه برای ساخت جاده در سطح ماه استفاده کنند

دانشمندان می خواهند از لیزر و آینه برای ساخت جاده در سطح ماه استفاده کنند

دانشمندان می خواهند از لیزر و آینه برای ساخت جاده در سطح ماه استفاده کنند ناسا قصد دارد در سال‌های آینده سفرهای بلندپروازانه‌ای به ماه انجام دهد و حالا دانشمندان روش جدیدی برای ساخت جاده‌ و سکوهای فرود در سطح این کره خاکی پیشنهاد داده‌اند. دانشمندان روشی را برای ایجاد جاده‌ها و سکوهای فرود روی

دانشمندان می خواهند از لیزر و آینه برای ساخت جاده در سطح ماه استفاده کنند

ناسا قصد دارد در سال‌های آینده سفرهای بلندپروازانه‌ای به ماه انجام دهد و حالا دانشمندان روش جدیدی برای ساخت جاده‌ و سکوهای فرود در سطح این کره خاکی پیشنهاد داده‌اند.

دانشمندان روشی را برای ایجاد جاده‌ها و سکوهای فرود روی ماه با استفاده از لیزرهای قدرتمند ابداع کرده‌اند. از آنجائیکه جابجایی اجسام و همچنین فرود فضاپیماها در سطح ماه باعث می‌شود تا مقادیر زیادی گرد و غبار به بیرون پرتاب شود، به خاطر گرانش ضعیف ماه، این گرد و غبار برای مدت طولانی‌تری نسبت به زمین در هوا باقی می‌ماند که می تواند در بلندمدت باعث آسیب رسیدن به تجهیزات شود. بنابراین ساخت جاده‌ و سکوهای فرود در سطح ماه می تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

در این روش، از آینه‌ها، لیزرها و دستگاه‌های عدسی‌مانندی که نور خورشید را متمرکز می‌کنند برای ذوب کردن گرد و غبار استفاده می‌شود. دانشمندان سپس این مواد مذاب را به شکل الگوهای شبکه‌ای روی سطح ماه می‌ریزند تا روسازی جدیدی ایجاد کنند.

سازمان‌های فضایی در تلاش هستند تا راه‌هایی برای استفاده از منابع طبیعی ماه برای افزایش بهره‌وری ماموریت‌های آینده خود پیدا کنند. امسال نیز ماموریت‌های زیادی انجام شده است.

دو تا از این ماموریت‌ها که توسط روسیه و یک شرکت خصوصی ژاپنی انجام شد، به خاطر سقوط فضاپیما روی سطح ماه شکست خورد. با این حال، هند پس از روسیه، آمریکا و چین، تبدیل به چهارمین کشوری شد که در ماه آگوست یک فضاپیما روی ماه فرود آورد.

ناسا نیز قرار است در چند سال آینده ماموریت آرتمیس را برای فرستادن انسان به ماه انجام دهد. همچنین ناسا و چین برنامه‌هایی برای تاسیس پایگاه‌هایی با انرژی هسته‌ای قروی سطح ماه دارند و چاپگرهای سه بعدی ممکن است تا سال ۲۰۴۰ خانه‌هایی روی سطح ماه بسازند.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.