تاریخ انتشار : جمعه 20 اکتبر 2023 - 12:58
کد خبر : 377

طراحی جدید ولوو EM90 قبل از معرفی رسمی در ۱۲ نوامبر فاش شد

طراحی جدید ولوو EM90 قبل از معرفی رسمی در ۱۲ نوامبر فاش شد

طراحی جدید ولوو EM90 قبل از معرفی رسمی در ۱۲ نوامبر فاش شد نسخه‌ی Zeeker 009 ولوو دارای ظاهری مینیمال است و ۲۶۸ اسب بخار توان دارد. این توان می‌تواند بیش از ۵۰۰ مایل برد داشته باشد. MPV الکتریکی ولوو EM90 تقریباً یک ماه قبل از معرفی رسمی، با انتشار تصاویری توسط دولت چین لو

طراحی جدید ولوو EM90 قبل از معرفی رسمی در ۱۲ نوامبر فاش شد

نسخه‌ی Zeeker 009 ولوو دارای ظاهری مینیمال است و ۲۶۸ اسب بخار توان دارد. این توان می‌تواند بیش از ۵۰۰ مایل برد داشته باشد. MPV الکتریکی ولوو EM90 تقریباً یک ماه قبل از معرفی رسمی، با انتشار تصاویری توسط دولت چین لو رفت.

ولوو در ماه قبل تصاویری از نمای بالا و پایین این خودرو منتشر کرد. این روزها وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) برای اولین بار نمای بیرونی این خودروی لوکس را به‌طور کامل نشان داد.

رابطه‌ی EM90 با نام تجاری Zeeker 009 به‌صورت کامل مشخص است: الگوی کابین هر دو تقریباً یکسان به نظر می‌رسد و جزئیات فنی اولیه نشان می‌دهد که این کابین EM90 تنها ۳ میلی‌متر کوچک‌تر از ۰۰۹ است ۱۱ میلی‌متر پایین‌تر قرار می‌گیرد.

به‌هرحال چراغ‌های جلویی که ترند ولوو است و ارتباط این مدل را با ولوو EX30 و EX90 حفظ می‌کند، تمایز این مدل با ۰۰۹ را مشخص می‌نماید. علاوه بر چراغ‌های جلو پنل پنجره‌ی جلویی نیمه جامد و دارای طرح مینیمال می‌باشد و نسبت به شیشه‌ی کروم گران‌قیمت ۰۰۹ ظرافت بیشتری دارد. طراحی سفارشی چرخ ها و روش جدید ساخت چراغ‌های عقب می‌تواند این تغییرات را تکمیل کند.

با توجه به جزئیات جدید منتشرشده، EM90 دارای ۵۲۰۶ میلی‌متر طول، ۲۰۲۴ میلی‌متر عرض و ۱۸۵۹ میلی‌متر ارتفاع است. این ابعاد باعث می‌شود که EM90 کمی بزرگ‌تر از لکسوس LM و مرسدس بنز EQV با موقعیت‌های مشابه باشد. نوع خاصی از این ماشین دارای وزن ۲۷۶۳ کیلوگرم است.

  • فراری امکان خرید خودرو با استفاده از رمزارز را در آمریکا فراهم می کند

EM90 دارای محرکه عقب است و یک موتور آن ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد. البته بدون شک ولوو سیستم چهارچرخ متحرک مورداستفاده در ۰۰۹ را نیز ارائه خواهد داد. ویژگی‌های باتری مشخص نشده است؛ به‌هرحال ۰۰۹ دارای یک واحد ۱۴۰ کیلووات بر ساعت است که می‌تواند برای ۵۱۱ مایل به کار برود.

طراحی داخلی ولوو EM90

هیچ تصویری از فضای داخلی هنوز منتشرنشده است. طبق اطلاعات موجود EM90 دارای فضای کابینی مشابه یک اتاق نشیمن با سبک اسکاندیناوی است. انتظار می‌رود که این مدل از طراحی شاسی‌بلندهای جدید EX90 و EX30 برای طراحی یک کابین مینیمال الهام بگیرد.

ولوو سرنخ قطعی ارائه نداد اما گفت: «EM90 جدید تنها به شما امکان سفر از A به B را نمی‌دهد. بلکه فضای زندگی برای شما ایجاد می‌کند.»

شرکت سوئدی اضافه کرد: «فضای متحرکی را تصور کنید که می‌توانید در آن قرار بگیرید. مکانی که در آن می‌توانید با عزیزان خود ارتباط برقرار کنید، خلاقیت به خرج دهید کنید، استراحت و کار و فکر کنید.»

قابل‌ذکر است که ۰۰۹ در زادگاه ولوو یعنی گوتنبرگ سوئد و تحت مدیریت رئیس سابق بنتلی طراحی‌شده است. هنوز طراحی موازی EM90 به‌صورت قطعی تائید نشده است.

EM90 اولین MPV خواهد بود که نشان ولوو را یدک می‌کشد. درواقع اولین مدل غیر SUV خواهد بود که از زمان ورود جدیدترین نسل S60 سالون در سال ۲۰۱۹، توسط این برند عرضه‌شده است.

ولوو زمانی که تمام خودروهای سالنی و استیتی را از فروش حذف کرد، به تیتر خبرها تبدیل شد. ازآنجایی‌که تقاضای خودروهای شاسی‌بلند و کراس اورها خیلی زیاد است، ورود EM90 به بریتانیا بسیار بعید به نظر می‌رسد.

منبع: autocar

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.