تاریخ انتشار : شنبه 10 فوریه 2024 - 13:19
کد خبر : 584

گلکسی واچ سامسونگ مجهز به قابلیت تشخیص آپنه خواب می‌شود

گلکسی واچ سامسونگ مجهز به قابلیت تشخیص آپنه خواب می‌شود

گلکسی واچ سامسونگ مجهز به قابلیت تشخیص آپنه خواب می‌شود سامسونگ سرانجام مجوز FDA را برای عرضه قابلیت تشخیص آپنه خواب در ساعت گلکسی واچ خود دریافت کرد. به این ترتیب، سامسونگ تبدیل به اولین شرکت سازنده ساعت هوشمند می‌شود که چنین تائیدیه‌ای را از FDA دریافت می‌کند. البته این شرکت در اکتبر ۲۰۲۳تائیدیه تشخیص

گلکسی واچ سامسونگ مجهز به قابلیت تشخیص آپنه خواب می‌شود

سامسونگ سرانجام مجوز FDA را برای عرضه قابلیت تشخیص آپنه خواب در ساعت گلکسی واچ خود دریافت کرد.

به این ترتیب، سامسونگ تبدیل به اولین شرکت سازنده ساعت هوشمند می‌شود که چنین تائیدیه‌ای را از FDA دریافت می‌کند. البته این شرکت در اکتبر ۲۰۲۳تائیدیه تشخیص آپنه خواب را در کره جنوبی دریافت کرده بود.

ر مورد آپنه خواب باید بگوییم که یک بیماری مزمن است که مانع از تنفس فرد هنگام خواب می‌شود. این بیماری می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خواب و افزایش مشکلات سلامتی مثل بیماری قلبی شود. این بیماری هرچند بسیار رایج است اما اغلب تشخیص داده نمی‌شود.

ساعت‌های جدی گلکسی واچ سامسونگ مجهز به سنسورهای لازم برای نظارت بر عوامل مرتبط با آپنه خواب هستند. این ساعت‌ها می‌تواند عواملی مانند تغییر در سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را برای تشخیص آپنه خواب اندازه‌گیری کنند.

برای استفاه از این قابلیت، کاربران باید حداقل دو شب در یک بازه زمانی ده روزه، ساعت گلکسی واچ خود را هنگام خواب استفاده کنند. سپس نتایج بررسی را می‌توانند در اپلیکیشن Samsung Health Monitor مشاهده کنند. البته این قابلیت فقط برای افراد بالای ۲۲ سال است که قبلا آپنه خواب در آن‌ها تشخیص داده نشده است.

تشخیص آپنه خواب یکی از قابلیت ارزشمند در بین قابلیت‌های پایش سلامت گلکسی واچ است. اگرچه این قابلیت نمی‌تواند جایگزینی برای تشخیص رسمی باشد، اما با تشخیص پیشگیرانه می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

ظاهرا پل نیز در حال کار روی قابلیت تشخیص آپنه خواب برای ساعت‌های هوشمند خود است. البته این شرکت به خاطر محدودیت‌های قانونی در مورد سنسور SpO2 احتمالا با موانعی مواجه خواهد شد.

قابلیت تشخیص آپنه خواب گلکسی واچ احتمالا اواخر امسال عرضه خواهد شد. اما ممکن است فقط در مدل‌های جدیدتر مثل گلکسی واچ سری ۵ و ۶ ارائه شود.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.