تاریخ انتشار : یکشنبه 28 ژانویه 2024 - 6:22
کد خبر : 602

ربات دوپا با بافت ماهیچه ای می چرخد و راه می‌رود!

ربات دوپا با بافت ماهیچه ای می چرخد و راه می‌رود!

در دانشگاه توکیو؛ ربات دوپا با بافت ماهیچه ای می چرخد و راه می‌رود! محققان دانشگاه توکیو یک ربات دوپای جدید ابداع کرده اند که با بافت ماهیچه ای حرکت می کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این ربات نه تنها می تواند با دوپای خود راه برود بلکه می تواند

در دانشگاه توکیو؛

ربات دوپا با بافت ماهیچه ای می چرخد و راه می‌رود!

محققان دانشگاه توکیو یک ربات دوپای جدید ابداع کرده اند که با بافت ماهیچه ای حرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این ربات نه تنها می تواند با دوپای خود راه برود بلکه می تواند بچرخد تا از موانع اجتناب کند.

بدن انسان همیشه به مهندسان الهام بخشیده تا ربات های دوپا بسازند. چنین ربات هایی قطعات زیستی دارند که می توانند فعالیت های مشابه انسانی را با راحتی بیشتر انجام دهند. به عنوان مثال استفاده از بافت های ماهیچه ای داخل ربات به آن امکان می دهد تا مانند انسان بخزد و شنا کند.

تلاش های پیشین برای ساخت ربات های بیوهیبرید نشان داده این ربات های دوپا حتی می توانند بچرخند. اما اگر رباتی بیاموزد تا از موانع اجتناب کند دیگر نیازی به چرخش های زیاد نخواهد بود.

درهمین راستا گروهی از محققان به رهبری شوجی تاکوچی در دانشگاه توکیو تلاش کردند تا آموزش چرخش زیاد را به ربات نشان دهند. محققان از یک طراحی زیرکانه برای ربات استفاده کردند تا حرکات را ارتقا دهند و راه رفتن انسانی را تقلید کنند.

قسمت بالایی ربات از جنس فوم است تا به آن کمک کند روی آب شناور بماند و از سوی دیگر پاهای سنگینی دارد که سبب می شود راحت بایستد. اسکلت ربات از لاستیک سیلیکونی ساخته شده و در نتیجه انعطاف پذیر است و به راحتی تا می شود. محققان یک بافت ماهیچه ای که در آزمایش کشت شده بود را به لاستیک سیلیکونی هر پا متصل کردند تا ربات بیوهیبرید بسازند.

بافت ماهیچه ای جایگزین محرک هایی می شود که در طراحی های معمول ربات ها به کار می رود. از آنجا که سیگنال های الکتریکی سبب می شوند محرک ها فعال شوند، محققان از سیگنال های الکتریکی استفاده کردند تا بافت ماهیچه ای را به کار بیندازند.

ارسال جریان برق به ماهیچه آن را منقبض می کند و در نتیجه پا بلند می شود. هنگامیکه جریان برق قطع می شود پاشنه پای ربات جلوتر فرود می آید. با تغییر جریان الکتریکی بین ۲ پا در هر ۵ ثانیه، محققان توانستند حرکت«راه رفتن» را ایجاد کنند.

سرعت ربات همچنان اندک و حدود ۵.۴ میلیمتر حرکت در یک دقیقه بود. این به معنای سرعت ۰.۰۰۲ مایل برساعت است. محققان حتی توانستند کاری کنند تا با هر ۵ثانیه یکبار وارد کردن جریان برق به طور مرتب، ربات ۹۰ درجه بچرخد. در مقابل پای دیگر آن ثابت ماند. چرخیدن ربات یک دقیقه طول کشید اما نشان داد ربات ماهیچه ای می تواند راه برودف توقف کند و بچرخد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.