تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 سپتامبر 2023 - 5:07
کد خبر : 222

آیفون ۱۵ پرو با خانه های هوشمند سازگار خواهد بود

آیفون ۱۵ پرو با خانه های هوشمند سازگار خواهد بود

آیفون ۱۵ پرو با خانه های هوشمند سازگار خواهد بود اپل در سخت‌افزار گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تغییراتی را ایجاد کرده تا این گوشی‌ها بتوانند پشتیبانی بهتری از دستگاه‌ها و شبکه‌های خانه‌ی هوشمند داشته باشند. هر دو نسخه‌ی پروی آیفون ۱۵ اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از پروتکل ترد (Thread)

آیفون ۱۵ پرو با خانه های هوشمند سازگار خواهد بود

اپل در سخت‌افزار گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تغییراتی را ایجاد کرده تا این گوشی‌ها بتوانند پشتیبانی بهتری از دستگاه‌ها و شبکه‌های خانه‌ی هوشمند داشته باشند. هر دو نسخه‌ی پروی آیفون ۱۵ اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از پروتکل ترد (Thread) پشتیبانی کرده و امکان کنترل مستقیم دستگاه‌های مجهز به این فناوری را ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط:

  • اپل از سیستم ناوبری NavIC هند در آیفون ۱۵ پرو پشتیبانی می‌کند
  • نحوه عملکرد کلید اکشن آیفون ۱۵ پرو به چه صورت است؟

ترد یک پروتکل مخصوص دستگاه‌های بی‌سیم خانه‌ی هوشمند است که با هدف تسهیل فرآیند ارتباط این دستگاه‌ها با یکدیگر طراحی شده است. دستگاه‌های ترد می‌توانند از طریق اینترنت و فارغ از برند و سازنده‌ی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این فناوری همچنین زیرساخت اصلی دستگاه‌های متر (Matter) بوده و هر چه وسایل مجهز به این پروتکل در خانه‌ی هوشمند بیشتر باشد، قدرت شبکه‌ی آن خانه نیز بیشتر می‌شود.

تنها وسیله‌ای که دستگاه‌های ترد برای اتصال به اینترنت و ایجاد شبکه‌ی محلی نیاز دارند، یک «روتر مرزی» است. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که اپل چگونه از این فناوری در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس بهره خواهد برد اما پیش‌بینی می‌شود که این گوشی‌ها همانند نسل سوم اپل تی‌وی ۴K و هوم پد مینی به عنوان روتر مرزی عمل کنند. اپل ادعا می‌کند که پشتیبانی گوشی‌های پرچمدار جدید آن از پروتکل ترد، فرصت‌های متعددی را برای ادغام اپلیکیشن هوم (Home) با وسایل خانه‌ی هوشمند فراهم خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ یک از گوشی‌های اندرویدی از پروتکل ترد پشتیبانی نمی‌کنند اما بر اساس گزارش میشال رحمان (Mishaal Rahman)، افشاگر مشهور، گوگل قصد دارد پشتیبانی از این فناوری را به سیستم‌عامل اندروید اضافه کند. این کار به گوشی‌های اندرویدی مجهز به فناوری ترد اجازه خواهد داد تا شبکه‌ای را بین یکدیگر ایجاد کرده و مانند یک روتر مرزی عمل کنند. از این رو ممکن است که در آینده شاهد استفاده از این فناوری در گوشی‌های پیکسل نیز باشیم.

منبع: Android Authority

منبع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.