تاریخ انتشار : جمعه 20 اکتبر 2023 - 21:23
کد خبر : 369

کشتی پرنده الکتریکی Regent با ۶۰ میلیون دلار بودجه پرواز می‌کند

کشتی پرنده الکتریکی Regent با ۶۰ میلیون دلار بودجه پرواز می‌کند

کشتی پرنده الکتریکی Regent با ۶۰ میلیون دلار بودجه پرواز می‌کند کشتی پرنده الکتریکی از جمله جدید ترین و نوین ترین وسایل پرنده در جهان هستند و شرکت های زیادی به دنبال ساخت آن می باشند. وعده‌ی هوانوردی الکتریکی به دلیل گنجایش محدود باتری‌ها و فرآیند طولانی صدور گواهینامه به تعویق افتاده است. بیلی تالهایمر

کشتی پرنده الکتریکی Regent با ۶۰ میلیون دلار بودجه پرواز می‌کند

کشتی پرنده الکتریکی از جمله جدید ترین و نوین ترین وسایل پرنده در جهان هستند و شرکت های زیادی به دنبال ساخت آن می باشند. وعده‌ی هوانوردی الکتریکی به دلیل گنجایش محدود باتری‌ها و فرآیند طولانی صدور گواهینامه به تعویق افتاده است. بیلی تالهایمر (بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Regent) که قبلاً در Aurora Flight Sciences کار می‌کرد، برای پاسخ به دو چالش موجود، روی کشتی‌های برقی تمرکز کرده است.

تالهایمر در مصاحبه اخیر خود به TechCrunch گفت: «چگونه می‌توانیم کاری انجام دهیم که این وسایل به صورت کامل الکتریکی و پایدار باشند، بتوانند تا ۵۰ مایل پرواز کنند و نیازهای صدور گواهی‌نامه را برطرف نمایند؟» او مدعی است که باید کشتی‌های هوایی و وسایل هوانوردی باهم ترکیب شوند. این کشتی‌های هوایی مانند قایق در اسکله‌ها و بندرها پهلو می‌گیرند، از هیدروفیل‌های مقاوم روی موج عبور می‌کنند و به کمک دهانه‌ی بال از روی سطح آب‌های آزاد پرواز می‌کنند.

نکته مهم آن است که کشتی پرنده نوعی وسیله نقلیه به نام وسیله دارای بال زمینی (WIG) است که دارای صلاحیت داخلی و بین‌المللی است. تالهایمر گفت که دریافت گواهینامه از طریق قوانین دریایی، یک فرآیند چندساله است و سطح ایمنی را پایین نمی‌آورد. او در ادامه گفت که این مساله می‌تواند فرایند نظارتی ساده‌تری ارائه بدهد.

کشتی‌های دریایی برای حمل‌ونقل روی آب از اسکله‌ها استفاده می‌کنند و همیشه در عرض دهانه بال پرواز می‌کنند. از آن جایی که این پرنده‌ها به کمک اثر زمین (توده‌ای از هوا در نزدیکی سطح زمین) پرواز می‌کنند، می‌توانند شاهد بهبود برد و بازده آیرودینامیکی باشند. آن‌ها با یک بار شارژ تا ۱۸۰ مایل را طی می‌کنند و به سرعت کروز ۱۸۰ مایل بر ساعت می‌رسند. تالهایمر گفت که برد باتری تا پایان دهه می‌تواند ۳۵۰ الی ۵۰۰ مایل پیشرفت کند.

  • سازمان ناظر داده در بریتانیا اخطار اجرایی اسنپ چت را از طریق چت بات هوش مصنوعی صادر می‌کند

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران برای رسیدن به این ایده مشتاق هستند. استارت‌آپ مستقر در رود آیلند این هفته در اجلاس UP اعلام کرد که ۶۰ میلیون دلار با همکاری صندوق صنایع و بنیان‌گذاران ۸۰۹۰ جمع‌آوری کرده است. در این اجلاس مارک کوبان، صندوق توسعه استراتژیک امارات و دیگران در سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک صندوق نوآوری خطوط هوایی ژاپن، یاماتو هولدینگ (بزرگ‌ترین شرکت لجستیک در ژاپن) و لاکهید مارتین شرکت کردند. این شرکت تا امروز توانسته ۹۰ میلیون دلار جذب کند.

این بودجه برای ساخت و آزمایش یک نمونه اولیه استفاده خواهد شد و می‌تواند در سال ۲۰۲۴ تیم را از ۵۵ نفر به ۱۰۰ نفر گسترش بدهد. تالهایمر در حاشیه رویداد UP Summit به TechCrunch گفت: این شرکت قصد دارد تابستان آینده آزمایش‌های خود را برای پرواز اولین انسان تا پایان سال ۲۰۲۴ آغاز کند. این شرکت دو محصول در دست تولید دارد: یک وسیله نقلیه با ۱۲ سرنشین که Viceroy نام دارد و قرار است تا اواسط این دهه مورداستفاده قرار بگیرد. محصول دوم نیز Monarch نام دارد که یک کشتی هوایی با ۱۰۰ مسافر است.

Regent بیان کرد که با خط هوایی ژاپن یادداشت تفاهمی امضا کرده است. این توافق می‌تواند سرمایه‌گذاری توسط صندوق نوآوری JAL این شرکت هواپیمایی را گسترش دهد. هدف کار کردن در جهت فعالیت‌های کشتی‌های هوایی ژاپنی است. اما ژاپن تنها بازار بالقوه برای این محصول نیست. طبق سخنان تالهایمر سایر مناطق اطراف میامی، باهاما، شمال غربی اقیانوس آرام و هاوایی و همچنین بازارهای بین‌المللی در اطراف دریای مدیترانه، کانال انگلستان و دریای شمال نیز بازارهای مناسبی هستند.

منبع: Techcrunch

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.