تاریخ انتشار : شنبه 26 آگوست 2023 - 7:36
کد خبر : 37

رباتی که با کمک هوش مصنوعی کارها را دو دستی انجام می دهد!

رباتی که با کمک هوش مصنوعی کارها را دو دستی انجام می دهد!

با ابداع یک سیستم جدید؛ رباتی که با کمک هوش مصنوعی کارها را دو دستی انجام می دهد! محققان دانشگاه بریستول سیستم جدیدی ابداع کرده اند که به ربات ها کمک می کند فعالیت های دو دستی لمسی را با یک ابزار یاری رسان مجازی انجام دهند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ

با ابداع یک سیستم جدید؛

رباتی که با کمک هوش مصنوعی کارها را دو دستی انجام می دهد!

محققان دانشگاه بریستول سیستم جدیدی ابداع کرده اند که به ربات ها کمک می کند فعالیت های دو دستی لمسی را با یک ابزار یاری رسان مجازی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سیستم Bi-Touch در صنایع مختلف مانند چیدن میوه، انجام فعالیت در خانه و عضوهای مصنوعی کاربرد دارد.

کنترل دو دستی در ربات ها نوعی دستکاری رباتیک است که از دو بازو یا دست برای انجام فعالیت هایی نیازمند دقت، هماهنگی و بازخورد استفاده می شود. این شیوه به کنترل اشیای بزرگ یا فعالیت هایی مانند باز کردن در ظرف ادویه یا جا انداختن باتری کمک می کند.

دستکاری دو دستی با کمک سخت افزار ارزان و الگوریتم های یادگیری می تواند از فعالیت های انسان نیز بیاموزد.

Bi-Touch به ربات ها کمک می کند وظایف دستی مانند ترجمه دستورها از یک دستیار دیجیتال را انجام دهند. یافته های اخیر که به تازگی منتشر شده، نشاندهنده یک سیستم هوش مصنوعی است که با استفاده از بازخورد حسی و خود تحریک شونده، رفتارهای ربات را کنترل می کند.

سیستم بازوی رباتیک دوتایی حسی همراه جدیدترین دستاوردها در زمینه هوش مصنوعی و حس لامسه رباتیک به کار گرفته شد.

محققان از یک روش نوین برای یادگیری ربات ها به نام Deep-RL استفاده کردند که مشابه آموزش به سگ با سیستم پاداش و تنبیه است. این سیستم به ربات ها تصمیم گیری، آموزش از طریق آزمون و خطا را آموخت و طی گذر زمان موثرترین راه ها برای انجام فعالیت ها را کشف کرد.

به گفته ییجیونگ لین مولف ارشد پژوهش سیستم Bi-Touch در این باره می نویسد: می توان به راحتی سیستم های هوش مصنوعی در دنیای مجازی را ظرف چند ساعت آموزش داد تا فعالیت های دو دستی را انجام دهند.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.