تاریخ انتشار : شنبه 14 اکتبر 2023 - 7:50
کد خبر : 327

یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است

یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است

یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است به گزارش ArsTechnica، در یک ماه اخیر بیش از ۴۰ نفر قربانی تعقیب ایرتگ شده‌اند و همین موضوه منجر به طرح یک شکایت دسته جمعی علیه اپل شده است. این شکایت در دادگاه کالیفرنیا ثبت شده و اپل را متهم کرده که

یک شکایت دسته‌جمعی علیه ردیاب ایرتگ اپل، آن را خطرناک توصیف کرده است

به گزارش ArsTechnica، در یک ماه اخیر بیش از ۴۰ نفر قربانی تعقیب ایرتگ شده‌اند و همین موضوه منجر به طرح یک شکایت دسته جمعی علیه اپل شده است. این شکایت در دادگاه کالیفرنیا ثبت شده و اپل را متهم کرده که اجازه داده است گجت ایرتگ به یکی از خطرناک‌ترین فناوری‌ها تبدیل شود، چراکه سارقان می توانند با استفاده از آن اقدام به تعقیب افراد بکنند.

در ماه‌های اخیر، تعداد شکایت‌ها علیه ایرتگ اپل افزایش یافته است و در آن‌ها ادعا شده که اپل برای جلوگیری از سوء‌استفاده از آن به اندازه کافی تلاش نکرده است. حتی قتل‌هایی نیز رخ داده است که در آن‌ها قاتل از ایرتگ برای ردیابی قربانی استفاده کرده است.

حالا در یک شکایت دسته جمعی، قربانیان ادعا کرده‌اند که توسط یک ایرتگ مخفی اپل تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. برای مثال، یک زن اهل ایندیانا ادعا کرده که پسر او توسط دوست دختر سابقش کشته شده که از ایرتگ برای ردیابی او استفاده کرده است.

قربانیان در شکایت خود گفته‌اند که اپل قوانین فدرال و ایالتی را نقض کرده است و با سهل‌انگاری تمام یک ردیاب مشکل‌دار را روانه بازار کرده است. شاکیان از دادگاه خواسته‌اند که اپل باید به آن‌ها غرامت بدهد و این شرکت باید در رابطه با ایرتگ خود مسئولیت‌پذیر باشد.

اپل قرار است تا ۲۷ اکتبر درخواستی برای رد این شکایت ارائه کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که نتیجه این دعوای حقوقی چه می‌شود.

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.