تاریخ انتشار : شنبه 9 سپتامبر 2023 - 15:20
کد خبر : 146

انویدیا با همکاری گروه Tata یک ابررایانه هوش مصنوعی در هند توسعه می دهد

انویدیا با همکاری گروه Tata یک ابررایانه هوش مصنوعی در هند توسعه می دهد

انویدیا با همکاری گروه Tata یک ابررایانه هوش مصنوعی در هند توسعه می دهد شرکت آمریکایی انویدیا قصد دارد با همکاری گروه هندی Tata یک ابرریانه هوش مصنوعی (AI) در هند توسعه دهد. طبق این همکاری، انویدیا با همکاری این شرکت هندی زیرساخت مدل زبانی بزرگ هند را برای کاربردهای هوش مصنوعی مولد طراحی خواهد

انویدیا با همکاری گروه Tata یک ابررایانه هوش مصنوعی در هند توسعه می دهد

شرکت آمریکایی انویدیا قصد دارد با همکاری گروه هندی Tata یک ابرریانه هوش مصنوعی (AI) در هند توسعه دهد. طبق این همکاری، انویدیا با همکاری این شرکت هندی زیرساخت مدل زبانی بزرگ هند را برای کاربردهای هوش مصنوعی مولد طراحی خواهد کرد.

گفتنی است این همکاری شامل چندین طرح بزرگ از جمله توسعه یک ابررایانه هوش مصنوعی، توسعه فضای ابری هوش مصنوعی و بهبود مهارت‌های شغلی نیروی‌های هندی شاغل در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود.

ابرکامپیوتر هوش مصنوعی مذکور قرار است از سوپرتراشه نسل بعدی انویدیا یعنی GH200 Grace Hopper بهره ببرد که برای ارائه بهترین عملکرد در زمینه هوش مصنوعی طراحی شده است.

دو شرکت انویدیا و Tata همچنین یک فضای ابر هوش مصنوعی توسعه خواهند داد که زمینه را برای نسل بعدی محاسبات فراهم خواهد کرد. این فضای ابری، امکانات زیادی برای شرکت‌ها جهت راه‌اندازی اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی فراهم خواهد کرد و همچنین از زیرساخت هوش مصنوعی انویدیا پشتیبانی خواهد کرد.

انویدیا همچنین با همکاری Tata تلاش خواهد کرد تا نیروی کار هوش مصنوعی هند را حرفه‌ای‌تر کند. قرار است ۶۰۰۰۰ نیرو در این زمینه آموزش ببینند.

همکاری انویدیا و Tata یک اتفاق بزرگ برای صنعت هوش مصنوعی هند است. این کشور ظرفیت‌های زیادی در زمینه فناوری هوش مصنوعی دارد.

منبع: gizmochina

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.