تاریخ انتشار : شنبه 14 اکتبر 2023 - 8:21
کد خبر : 323

سازمان ناظر داده در بریتانیا اخطار اجرایی اسنپ چت را از طریق چت بات هوش مصنوعی صادر می‌کند

سازمان ناظر داده در بریتانیا اخطار اجرایی اسنپ چت را از طریق چت بات هوش مصنوعی صادر می‌کند

سازمان ناظر داده در بریتانیا اخطار اجرایی اسنپ چت را از طریق چت بات هوش مصنوعی صادر می‌کند تحقیقات موقت ICO نشان می‌دهد که مالک اپلیکیشن اسنپ چت در ارزیابی خطراتی که کاربران خدمات هوش مصنوعی My با آن‌ها مواجه می‌شوند، شکست‌خورده است. مدت ­ها پیش ناظر داده ­های کشور بریتانیا یک اخطار اجرایی برای

سازمان ناظر داده در بریتانیا اخطار اجرایی اسنپ چت را از طریق چت بات هوش مصنوعی صادر می‌کند

تحقیقات موقت ICO نشان می‌دهد که مالک اپلیکیشن اسنپ چت در ارزیابی خطراتی که کاربران خدمات هوش مصنوعی My با آن‌ها مواجه می‌شوند، شکست‌خورده است.

مدت ­ها پیش ناظر داده ­های کشور بریتانیا یک اخطار اجرایی برای اسنپ چت صادر کرد و این برنامه را به دلیل عدم ارزیابی خطرات مربوط به حریم خصوصی که چت بات هوش مصنوعی ممکن است برای کاربران و به‌ویژه کودکان ایجاد کند، محکوم کرد؛ همین مسئله ممکن است باعث شود که اسنپ چت با جریمه میلیون پوندی روبرو شود.

دفتر سرپرست اطلاعات (ICO) اعلام کرد که مالک اسنپ چت نتوانسته در ارزیابی کامل خطرات چند میلیون کاربر بریتانیایی (به‌خصوص افراد ۱۳ تا ۱۷ سال) هنگام استفاده از این هوش مصنوعی موفق عمل کند.

اسنپ ​​چت به‌صورت ماهانه ۲۱ میلیون کاربر فعال در بریتانیا دارد و ثابت کرده است که دارای محبوبیت ویژه ­ای در میان جوانان می­ باشد؛ درواقع طبق تخمین شرکت تحقیقاتی Insider Intelligence، حدود ۴۸ درصد از کاربران شبکه اجتماعی اسنپ کمتر از ۲۴ سال دارند. حدود ۱۸ درصد از کاربران بریتانیایی نیز بین ۱۲ تا ۱۷ سال دارند.

جان ادواردز، رئیس بخش اطلاعات، بیان کرد: «یافته‌های سرانگشتی ما حاکی از شکست این پلتفرم در شناسایی و ارزیابی خطرات حریم خصوصی کودکان و سایر کاربران قبل از راه‌اندازی هوش مصنوعی My است.»

  • دستیار هوش مصنوعی اسنپ چت یک استوری منتشر و سپس آنرا حذف کرد

ICO اعلام کرد که این نتایج موقت هستند و اسنپ چت تا ۲۷ اکتبر یعنی قبل از تصمیم‌گیری نهایی درباره این مسئله فرصت اظهار نظر دارد. طبق بیانات ICO در این مرحله نباید نتیجه‌گیری کرد زیرا قانون حفاظت از داده‌ها نقض شده و درنهایت اخطار اجرایی صادر خواهد شد.

همه اطلاعات ما از بخش هوش مصنوعی اسنپ چت

اگر اخطار اجرایی نهایی صادر شود، این شرکت مجبور می‌شود پردازش داده‌ها را در ارتباط با هوش مصنوعی My متوقف کند؛ بنابراین تا زمانی که این شرکت خطرات را به‌خوبی ارزیابی نکند، باید برای کاربران بریتانیایی مسدود باشد.

اولویت ICO توقف نقض احتمالی حریم خصوصی و اطمینان از مطابقت باهوش مصنوعی My است؛ با این‌ حال می­ تواند اسنپ چت را حدود ۴.۷ درصد گردش مالی جهانی یعنی حداکثر تا ۱۷.۵ میلیون پوند جریمه کند (اسنپ چت در سال گذشته ۴.۶ میلیارد دلار (۳.۸ میلیارد پوند) درآمد داشت).

خدمات هوش مصنوعی My از فناوری OpenAI پشتیبانی می‌کند که در رقابت هوش ­های مصنوعی مختلف سرآمد است؛ راه‌ اندازی آن اولین نمونه از هوش مصنوعی مولد می­ باشد که در یک پلتفرم پیام‌رسانی بزرگ در بریتانیا تعبیه‌شده است.

ادواردز بیان کرد: برای ما روشن است که سازمان‌ها باید خطرات مرتبط باهوش مصنوعی را در کنار مزایای آن در نظر بگیرند. اعلامیه اجرایی امروز نشان می‌دهد که ما برای محافظت از حقوق حریم خصوصی مصرف‌کنندگان بریتانیا اقدام خواهیم کرد.

اسنپ ویژگی هوش مصنوعی My را برای کاربران این شبکه اجتماعی در ماه فوریه راه‌اندازی کرد. این ویژگی در ماه آوریل عرضه شد.

یکی از مسئولان شبکه اجتماعی مذکور گفت: «ما از نزدیک تصمیم موقت ICO را بررسی می‌کنیم. مانند ICO ما متعهد به محافظت از حریم خصوصی کاربران خود هستیم.»

هوش مصنوعی My قبل از دسترسی عمومی، فرآیند قانونی و بررسی حریم خصوصی را طی کرد. ما کار سازنده با ICO را ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها از روش‌های ارزیابی ما راضی هستند.

منبع: The Guardian

منبع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.