تاریخ انتشار : شنبه 9 سپتامبر 2023 - 16:20
کد خبر : 142

سناتورهای آمریکا می خواهند پلتفرم های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT به مجوز دولتی نیاز داشته باشند

سناتورهای آمریکا می خواهند پلتفرم های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT به مجوز دولتی نیاز داشته باشند

سناتورهای آمریکا می خواهند پلتفرم های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT به مجوز دولتی نیاز داشته باشند سناتورهای آمریکا خواستار آن هستند که دولت این کشور یک سازمان جدید برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی ایجاد کند و استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4 OpenAI را محدود به شرکت‌هایی کند که مجوز دریافت کرده باشند. طبق

سناتورهای آمریکا می خواهند پلتفرم های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT به مجوز دولتی نیاز داشته باشند

سناتورهای آمریکا خواستار آن هستند که دولت این کشور یک سازمان جدید برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی ایجاد کند و استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4 OpenAI را محدود به شرکت‌هایی کند که مجوز دریافت کرده باشند.

طبق این طرح، توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی نیز به مجوز دولتی نیاز خواهند داشت. بنابراین، شرکت‌هایی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند باید مدل‌های هوش مصنوعی خود قبل از معرفی تست کنند و مشکلات احتمالی آن‌ بعد از راه‌اندازی را اعلام کنند.

شرکت‌ها همچنین باید جزئیات داده‌های آموزشی استفاده‌شده در مدل هوش مصنوعی خود را به‌طور عمومی منتشر کنند و کاربرانی که از این مدل‌ها آسیب می‌بینند، حق دارند که از شرکت سازنده آن شکایت کنند.

به نظر می‌رسد این طرح می‌تواند در زمینه توسعه منطقی هوش مصنوعی مفید و تاثیرگذار باشد، چراکه این‌روزها بحث‌های زیادی در واشنگتن دی‌سی درباره نحوه تنظیم فناوری هوش مصنوعی وجود دارد. قرار است هفته آینده در یک جلسه استماع سنای آمریکا، صحبت‌هایی درباره نحوه پاسخگو کردن شرکت‌ها و دولت‌ها در قبال پلتفرم‌های هوش مصنوعی انجام شود.

ظاهرا افراد سرشناسی مانند مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، و مدیران ارشد گوگل، مایکروسافت و انویدیا در این جلسه حضور خواهند داشت. سایر شرکت‌کنندگان این جلسه شامل روسای اتحادیه‌های کارگری و تعدادی از محققان دانشگاهی خواهد بود که از آن جمله می‌توان به Deb Raji از دانشگاه برکلی و Raman Chowdhury رئیس سابق بخش هوش مصنوعی توییتر اشاره کرد.

Anna Lenhart از شرکت IBM گفته است که طرح جدید سناتورهای آمریکا و همچنین حضور متخصصان هوش مصنوعی در کنگره می‌تواند خبر خوبی باشد. با این حال، او هنوز مطمئن نیست که یک نهاد دولتی چگونه خواهد توانست بر نحوه توسعه این فناوری بسیار پیشرفته نظارت کند.

منبع: wired

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.