تاریخ انتشار : جمعه 15 سپتامبر 2023 - 10:06
کد خبر : 210

عملکرد گرافیکی بهتر تراشه A17 پرو در مقایسه با A16

عملکرد گرافیکی بهتر تراشه A17 پرو در مقایسه با A16

عملکرد گرافیکی بهتر تراشه A17 پرو در مقایسه با A16 پردازنده‌ی A17 پرو در بنچمارک‌های اولیه در مقایسه با A16 عملکرد تک‌هسته‌های و چندهسته‌ای ناامیدکننده‌ای را از خود به جا گذاشته بود اما حالا این تراشه، که اپل از آن در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس استفاده کرده، در بنچمارک گیک بنچ نسبت

عملکرد گرافیکی بهتر تراشه A17 پرو در مقایسه با A16

پردازنده‌ی A17 پرو در بنچمارک‌های اولیه در مقایسه با A16 عملکرد تک‌هسته‌های و چندهسته‌ای ناامیدکننده‌ای را از خود به جا گذاشته بود اما حالا این تراشه، که اپل از آن در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس استفاده کرده، در بنچمارک گیک بنچ نسبت به پرچمدار قبلی اپل نمره بالاتری را دریافت کرده است.

مطالب مرتبط:

  • مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس
  • مقایسه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴؛ نسل جدید آیفون چه ویژگی‌هایی دارد؟

تراشه‌ی A17 پرو امروز در بنچمارک گیک بنچ ۶ موفق به کسب نمره‌ی ۲۷،۱۲۸ شد. با توجه به این آمار، تراشه‌ی A16، که در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس و همچنین نسخه‌های پایه و پلاس آیفون ۱۵ مورد استفاده قرار گرفته، حدود ۲۰ درصد کندتر از پردازنده‌ی جدید اپل است. البته باید توجه داشت که تعداد هسته‌های گرافیکی این پردازنده ۱ عدد بیشتر از A16 است (۶ در برابر ۵).

نتیجه بنچمارک پردازنده A17 پرو

در واقع اگر تعداد هسته‌های گرافیکی این دو پردازنده‌ یکسان بود، احتمالاً عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای آنها نیز تفاوتی با یکدیگر نداشت. بر اساس گزارش کانال یوتیوب Max Tech، هر هسته‌ی گرافیکی پردازنده‌ی A17 پرو نمره‌ی ۴،۵۲۶ را دریافت می‌کند و این نمره برای تراشه‌ی A16 برابر با ۴،۴۵۵ است. همین موضوع نشان می‌دهد که برتری تراشه‌ی جدید اپل به دلیل تعداد هسته‌های بیشتر آن است.

عملکرد گرافیکی A17 پرو دقیقاً همان چیزی است که اپل در تبلیغات خود به آن اشاره کرده بود. با این وجود، A17 پرو در بخش رهگیری پرتو عملکرد بهتری را نسبت به A16 ارائه می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که این پردازنده از رهگیری پرتوی متکی بر سخت‌افزار پشتیبانی می‌کند و از این نظر ۴ برابر سریع‌تر از تراشه‌ی A16 است.

به‌طور کلی با توجه به این موضوع که A17 پرو بر پایه‌ی فرآیند تولید ۳ نانومتری TSMC ساخته شده، انتظار می‌رفت که تفاوت عملکرد آن با A16 بسیار بیشتر باشد. از این رو می‌توان گفت که استفاده از فرآیند تولید جدیدتر همیشه به معنای بهبود عملکرد تراشه نخواهد بود.

منبع: Wccftech

منبع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.