تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 سپتامبر 2023 - 9:03
کد خبر : 180

مدیرعامل کوالکام: فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه می تواند تحول بزرگی در گوشی های هوشمند ایجاد کند

مدیرعامل کوالکام: فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه می تواند تحول بزرگی در گوشی های هوشمند ایجاد کند

مدیرعامل کوالکام: فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه می تواند تحول بزرگی در گوشی های هوشمند ایجاد کند کریستیانو آمون مدیرعامل کوالکام به‌تازگی صحبت‌هایی درباره ظرفیت‌های فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه کرده است و معتقد است که این فناوری می‌تواند تحول بزرگی در صنعت گوشی هوشمند ایجاد کند. او در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته

مدیرعامل کوالکام: فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه می تواند تحول بزرگی در گوشی های هوشمند ایجاد کند

کریستیانو آمون مدیرعامل کوالکام به‌تازگی صحبت‌هایی درباره ظرفیت‌های فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه کرده است و معتقد است که این فناوری می‌تواند تحول بزرگی در صنعت گوشی هوشمند ایجاد کند. او در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته است که هوش مصنوعی ممکن است پیشرفت‌های بزرگی را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان بیاورد.

کوالکام قرار است ماه آینده میلادی رویداد Snapdragon Summit را برگزار کند. به‌گفته آمون، تمرکز این رویداد روی موارد استفاده باورنکردنی برای سازندگان گوشی‌های هوشمند خواهد بود که چرخه ارتقا جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

به نظر آمون، فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه می‌تواند روح تازه‌ای به صنعت گوشی‌های هوشمند بدمد. با بهره‌گیری از این فناوری، گوشی‌های هوشمند کارآمدتر و سریع‌تر خواهند شد. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند باعث بهینه‌سازی عمر باتری، بهبود عملکرد دوربین و ارتقا قابلیت‌هایی مثل تشخیص صدا شود. از این فناوری همچنین می‌توان برای شخصی‌سازی تجربه کاربری استفاده کرد.

فناوری هوش مصنوعی روی دستگاه می‌تواند در زمینه واقعیت افزوده (AR) نیز کاربرد داشته باشد. از این فناوری می توان برای پردازش محتوای AR به صورت لوکال استفاده کرد و در نتیجه می‌توان فرصت های جدیدی برای بازی، آموزش و سرگرمی ایجاد کرد.

آمون در ادامه گفت که کوالکام در زمینه هوش مصنوعی، مسیر کاملا متفاوتی را در مقایسه با رقیب اصلی خود یعنی انویدیا در پیش گرفته است. این شرکت امیدوار است که هوش مصنوعی را به جای دیتاسنترها در گوشی‌های هوشمند استفاده کند.

منبع: gizchina

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.