تاریخ انتشار : یکشنبه 11 فوریه 2024 - 5:33
کد خبر : 580

تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟

تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟

تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟ تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟ اپل به طور کلی دو خط تولید لپ تاپ با نام های تجاری Macbook Air و Macbook Pro دارد که تا به امروز مدل های زیادی را روانه بازار کرده است. ممکن است قصد خرید مک بوک اپل را داشته باشید

تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟

تفاوت مک بوک ایر و پرو چیست؟ اپل به طور کلی دو خط تولید لپ تاپ با نام های تجاری Macbook Air و Macbook Pro دارد که تا به امروز مدل های زیادی را روانه بازار کرده است. ممکن است قصد خرید مک بوک اپل را داشته باشید اما به دلیل شباهتی که مک بوک ایر و پرو باهم دارند در انتخاب خود دچار سردرگمی شده باشید و در هنگام خرید نتوانید تصمیم مناسبی بگیرید. علیرغم تشابه ظاهری مک بوک پرو و ایر، این دو دارای تفاوت هایی نیز هستند که در اینجا می خواهیم به آنها بپردازیم و به شما کمک کنیم مدل مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید.

تفاوت مک بوک ایر و پرو از نظر طراحی

هر دو لپ تاپ، مک بوک ایر و پرو دارای بدنه ای تمام فلزی هستند اما مک بوک ایر دارای طراحی باریک تر و سبک تر است. طراحی باریک و سبک مک بوک ایر ویژگی قابل حمل بودن را فراهم می کند و می تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک لپ تاپ با قابلیت حمل آسان هستند. شایان ذکر است تفاوت مک بوک ایر و پرو m2 مدل ۲۰۲۳ در نوار لمسی نیز به چشم می خورد که مدل ایر فاقد نوار لمسی روی کیبورد است.

مقایسه مک بوک ایر و پرو در صفحه نمایش

تفاوت مک بوک پرو و ایر تنها به طراحی محدود نمی شود بلکه این دو لپ تاپ از نظر اندازه و کیفیت صفحه نمایش نیز با هم تفاوت هایی دارند. مک بوک ایر در دو مدل ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچ عرضه می شود که از نمایشگر Liquid Retina با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می برد، اما مک بوک پرو در اندازه های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی عرضه می شود. نوع صفحه نمایش مک بوک پرو، mini-LED Liquid Retina XDR است که محدوده دینامیکی بهتر و دقت رنگ بالاتری دارد.

اگر می خواهید یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت بالا داشته باشید، مک بوک پرو ۱۶ اینچ انتخاب مناسبی است، اما اگر کار شما با یک صفحه نمایش با کیفیت کمتر نیز حل می شود می توانید مک بوک ایر را با قیمت کمتر تهیه کنید. شایان ذکر است که مدل های مختلفی از مک بوک پرو استوک و آکبند در بازار موجود است و اگر بودجه کافی برای خرید مدل آکبند را ندارید می توانید با خرید لپ تاپ استوک مک بوک پرو در بودجه خود صرفه جویی کنید.

عملکرد کدام یک قوی تر است؟ مک بوک ایر یا پرو

مک بوک پرو لپ تاپ رده بالای اپل است و معمولا قویترین پردازنده این شرکت را دارد، به همین دلیل عملکرد بهتر و قویتری نسبت به مک بوک ایر دارد. برای مثال مک بوک پرو ۲۰۲۳ در دو مدل با پردازنده های M2 Pro و M2 Max عرضه شده اند و مدل های جدید آن نیز از پردازنده های سری M3 بهره می برند که عملکرد بسیار قوی تری دارند. با توجه به توضیحات مذکور اگر قصد خرید لپ تاپی با عملکرد بالا برای کارهای سنگین همچون طراحی و یا رندرینگ را دارید، مک بوک پرو گزینه مناسبی است در غیر این صورت مک بوک ایر به صرفه تر است.

فرق مک بوک ایر با پرو در عمر باتری

در مورد باتری قبل از هر چیزی باید یاد آوری کنیم که مدل های جدید مک بوک نسبت به مدل های قدیمی عمر باتری بیشتری دارند. در مورد مقایسه مک بوک ایر و پرو از نظر باتری نیز با توجه به تست های انجام شده، مک بوک ایر ۲۰۲۳ تا ۱۸ ساعت قابلیت شارژدهی دارد و این در حالی است که مدت زمان شارژدهی مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰ ساعت و مدل ۱۶ اینچی نیز ۲۲ ساعت است. بنابراین اگر می خواهید مدت زمان بیشتری از مک بوک خود بدون نیاز به شارژ استفاده کنید بدون شک مک بوک پرو انتخاب بهتری است. اگر قصد خرید مک بوک استوک را دارید می توانید مدل هایی با پردازنده سیلیکونی را انتخاب کنید که شارژدهی بهتری دارند.

کدام یک ارزان تر است؟ مک بوک ایر یا پرو

دیگر تفاوت مک بوک ایر و پرو در قیمت است. مک بوک پرو به دلیل بهره گیری از سخت افزاری قدرتمند و نمایشگر با کیفیت بالاتر، گرانتر است و مک بوک ایر از نظر قیمت به صرفه تر است. البته باید یادآوری کنیم که عملکرد مک بوک ایر به اندازه سری پرو قدرتمند نیست و نباید عملکرد بهتر سری پرو را قربانی بودجه کنیم. البته اگر بودجه کمی دارید می توانید یک لپ تاپ ویندوزی در سری xps دل و یا hp Spectre را انتخاب کنید، با توجه به اینکه قیمت لپ تاپ دل دست دوم بسیار ارزان تر است بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خرید مک بوک استوک و نو با قیمت مناسب در آترین کالا

در این مقاله دو سری، مک بوک ایر و پرو را از جنبه های مختلفی همچون طراحی، صفحه نمایش، باتری و قیمت با هم مقایسه کردیم. با توجه به مقایسه مک بوک ایر و پرو در این مقاله، شما می توانید در مورد خرید مک بوک بهتر تصمیم بگیرید و بهترین مدل را بسته به نیاز و بودجه خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی آترین کالا مدل های مختلفی از مک بوک ایر و پرو استوک و آکبند را با قیمت مناسبی عرضه می کند که شما می توانید با مقایسه مشخصات و قیمت مدل های موجود، مک بوک مورد نیاز خود را انتخاب و با بهترین قیمت تهیه کنید.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.