تاریخ انتشار : شنبه 16 سپتامبر 2023 - 14:17
کد خبر : 200

در هنگام خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی توجه کنیم؟ دوربین مداربسته یکی از محصولاتی است که قبل از خرید آن باید اطلاعات کافی در مورد انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن ها کسب کنید. داشتن اطلاعات کافی در مورد دوربین ها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود. دوربین های مداربسته

در هنگام خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی توجه کنیم؟

دوربین مداربسته یکی از محصولاتی است که قبل از خرید آن باید اطلاعات کافی در مورد انواع دوربین مداربسته و کاربرد آن ها کسب کنید. داشتن اطلاعات کافی در مورد دوربین ها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود. دوربین های مداربسته از نظر برند، کیفیت تصویر، شکل ظاهری، نوع تکنولوژی و نحوه اتصال، قابلیت ها و … با هم تفاوت دارند.

نکته اول: برای چه مکانی دوربین نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به آن توجه کنیم، این است که دوربین را برای کجا می خواهیم نصب کنیم؟ اگر دوربین را برای فضای خارجی (محیط بیرونی) می خواهید نصب کنید، باید از دوربین های با استاندارد ip و دوربین های ضد آب استفاده کنید تا در برابر گرد و خاک، رطوبت، نور خورشید، برف و باران و … در امان باشند.

نکته دوم: چه کیفیت تصویری مد نظر شما است؟

دومین نکته کیفیت تصویر دوربین است. اگر دوربین را برای مکان های مهم مثل طلافروشی، صندوق فروشگاه ها و … می خواهید نصب کنید، باید دوربین هایی با کیفیت و رزولوشن بالا انتخاب کنید تا وضوح تصویر آن بالا باشد.

نکته سوم: نوع اتصال دوربین بی سیم باشد یا با سیم؟

سومین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید نوع اتصال و تکنولوژی دوربین است. اگر می خواهید به تصاویر دوربین از راه دور دسترسی داشته باشید، باید از دوربین های بی سیم و آی پی استفاده کنید. به طور خلاصه دوربین های بی سیم سه نوع اتصال دارند. یکی از نوع وای فای است که برد محدودی دارد و یکی از طریق اتصال به مودم اینترنت است که محدودیتی در انتقال تصویر ندارد و از هر جایی می توانید تصاویر دوربین را مشاهده کنید و دیگری هم دوربین های مداربسته سیم کارت خور هستند که با قرار دادن سیم کارت در آن ها می توانید تصاویر دوربین را در هر جایی که باشید بر روی موبایل خود مشاهده کنید.

نکته چهارم: محل نصب دوربین

چهارمین نکته ای که باید به آن توجه کنید محل نصب دوربین است. اگر می خواهید دوربین را بر روی سقف نصب کنید باید از دوربین های دام یا همان سقفی استفاده کنید و اگر می خواهید دوربین را بر روی دیوار نصب کنید باید از دوربین های بالت (بولت) استفاده کنید.

اگر هم دوربین را با هدف نظارتی در فضای بزرگ و در ارتفاع می خواهید نصب کنید، باید از دوربین های مداربسته اسپید دام استفاده کنید.

قابلیت های دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی دارند. قابلیت دید در شب یکی از مهم ترین قابلیت های دوربین های مداربسته است که می توان گفت تقریبا همه ی دوربین های مداربسته این قابلیت را دارند. قابلیت دید در شب در دو نوع دید در شب سیاه سفید و دید در شب رنگی وجود دارد. به دوربین هایی که قابلیت دید در شب رنگی دارند اصطلاحا وارم لایت گفته می شود.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نیز یکی از قابلیت هایی است که بعضی از مدل ها دارند و معمولا در دوربین های اسپید دام، مینی اسپید دام و بیبی کم وجود دارد. این دوربین ها زاویه دید وسیع و قابلیت چرخش افق و عمودی را دارند. از مزایای این دوربین ها این است که به دلیل چرخش و وسیع بودن زاویه دید، تعداد دوربین کمتری مورد نیاز است و هزینه ها را کاهش می دهد.

قابلیت تعقیب سوژه نیز یکی دیگر از قابلیت هایی است که برخی از دوربین ها دارند. البته این قابلیت بیشتر در دوربین های بیبی کم و مینی اسپید دام وجود دارد.

قابلیت ضبط صدا و مکالمه دو طرفه هم قابلیتی است که تنها بعضی از مدل های دوربین مداربسته آن را دارند. پس اگر نیاز به قابلیت ضبط صدا دارید، به دنبال مدل هایی باشید که این قابلیت را دارند. معمولا دوربین های بیبی کم و مینی اسپید دام این قابلیت را دارند.

کدام برند دوربین مداربسته را بخریم؟

برند های زیادی در بازار دوربین مداربسته موجود است و معروف ترین آن ها داهوا، هایک ویژن، سونی و … هستند اما معمولا این برند ها قیمت بالاتری نسبت ب هسایر برند ها دارند. اگر می خواهید با هزینه ی کمتر و با همان کیفیت خریداری کنید، می توانید با مراجعه به وبسایت دوربین استور انواع دوربین های مداربسته برند زومیکس را مشاهده کنید. دوربین های مداربسته برند زومیکس بسیار با کیفیت هستند و دارای ضمانت فروشگاه دوربین استور هستند.

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری

دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به سه دسته ی دام، اسپید دام و بالت (بولت) تقسیم می شوند. البته برخی دیگر از دوربین ها هم هستند که در این دسته بندی ها قرار نمی گیرند و از نظر شکل ظاهری با این ها متفاوتند. برای مثال دوربین های کودک (بیبی کم) و برخی از دوربین های بی سیم.

دوربین های دام از نظر ظاهری گنبدی شکل هستند و به دوربین های سقفی نیز معروفند. دوربین های بالت هم ظاهری استوانه ای شکل یا مستطیلی شکل دارند. دوربین های اسپید دام نیز همان دوربین های نظارتی هستند که در فضاهای باز و در ارتفاع زیاد نصب می شوند و به دوربین های نظارتی شناخته می شوند. دوربین های کودک (بیبی کم) یا سالمند هم نوعی از دوربین ها هستند که بر روی سطوحی مانند میز و یا دیوار می توان آن ها را نصب کرد.

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی

دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دسته های دوربین مداربسته آنالوگ، دوربین های AHD و دوربین های آی پی تقسیم می شوند. دوربین های آنالوگ نسل قدیمی دوربین های مداربسته هستند و کیفیت چندان بالایی ندارند اما از نظر هزینه، ارزان تر از دوربین های با نسل جدید هستند. دوربین های AHD نسل ارتقاء یافته ی دوربین های آنالوگ هستند و کیفیت تصویر خوبی را ارائه می دهند اما قیمت آن ها مقداری بالاتر از دوربین های آنالوگ است. دوربین های آی پی یا همان تحت شبکه کیفیت بسیار بالایی دارند و از طریق اتصال به مودم اینترنت قابلیت انتقال تصویر بر روی موبایل و کامپیوتر را دارند و در هر مکان و زمانی می توانید تصاویر آن ها را مشاهده کنید.

انواع اتصال دوربین های مداربسته

به طور کلی دوربین های مداربسته در دو نوع با سیم و بی سیم وجود دارند. در دوربین های با سیم هم از نظر سیم کشی ممکن است محدودیت وجود داشته باشد و هم ممکن است با گذشت زمان قطعی یا نویز در آن ها ایجاد شود. ضمنا هزینه سیم کشی آن ها هم در صورت بزرگ بودن فضا و زیاد بودن تعداد دوربین ها ممکن است زیاد شود.

دوربین های بی سیم شامل دوربین های آی پی، دوربین های وای فای و دوربین های سیم کارتی می شود. دوربین های آی پی یا همان تحت شبکه از طریق کابل شبکه در محل نصب به مودم اینترنت متصل می شوند. دوربین های وایفای برای انتقال تصویر نیاز به سیم کشی ندارند اما برد آن ها محدود است.

در صورتی که برای خرید دوربین مداربسته اطلاعات کافی ندارید و نیاز به راهنمایی دارید، برای مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن های فروشگاه دوربین مداربسته دوربین استور تماس بگیرید.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.