تاریخ انتشار : جمعه 13 اکتبر 2023 - 9:43
کد خبر : 335

گزارش هایی از ذوب شدن کارت RTX 4090 انویدیا تنها یک سال پس از عرضه آن منتشر شده است

گزارش هایی از ذوب شدن کارت RTX 4090 انویدیا تنها یک سال پس از عرضه آن منتشر شده است

گزارش هایی از ذوب شدن کارت RTX 4090 انویدیا تنها یک سال پس از عرضه آن منتشر شده است کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا سال گذشته معرفی شد، حالا کاربران زیادی گزارش داده‌اند که این کارت پس از یک سال خراب شده است. در حالیکه همه فکر می‌کردند استفاده مجدد از کابل ۱۲VHPWR با کارت

گزارش هایی از ذوب شدن کارت RTX 4090 انویدیا تنها یک سال پس از عرضه آن منتشر شده است

کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا سال گذشته معرفی شد، حالا کاربران زیادی گزارش داده‌اند که این کارت پس از یک سال خراب شده است.

در حالیکه همه فکر می‌کردند استفاده مجدد از کابل ۱۲VHPWR با کارت RTX 4090 هیچ خطری ندارد، اما حالا گزارش‌های جدیدی از خرابی این کارت منتشر شده است. یک ردیتور به نام Byogore گزارش داده که او یک سال پیش یک RTX 4090 را از آلمان خریداری کرد که تا الان خیلی خوب کار می‌کرد تا اینکه دو روز پیش دچار سوختگی و ذوب‌شدگی در محل اتصال به کابل شد.

البته برخی ردیتورها این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا Byogore کانکتورها را به‌طور ایمن به کارت RTX 4090 وصل کرده است یا نه؟ همانطور که می دانید یکی از بهانه‌های انویدیا برای مشکلی که بلافاصله پس از عرضه RTX4090 رخ داد “خطای کاربر” بود.

البته ویدئویی از یک تعمیرگاه در کالیفرنیا به نام NorthridgeFix منتشر شده است که در آن گفته می‌شود بسیاری از کارت‌های RTX 4090 به طور خودبه‌خودی دچار سوختگی شده‌اند. NorthridgeFix معتقد است که این مشکل هیچ ربطی به کابل ها، کانکتورها و خطای کاربر ندارد.

NorthridgeFix گفته است که حتی اگر این مشکل به خاطر خطای کاربر باشد، باز هم مقصر اصلی انویدیا است، چرا که در محل اتصال کابل به کارت یک شکاف ۱ میلی‌متری وجود دارد که احتمالا همین موضوع باعث خرابی ذوب شدن می‌شود. بنابراین این مشکل تقصیر کاربر نیست، بلکه وظیفه سازنده است که آن را برطرف کند یا مکانیسمی برای جلوگیری از بروز آن طراحی نماید، نه اینکه کاربر را به خاطر عدم اتصال صحیح کابل سرزنش کند.

انویدلا هنوز واکنشی نسبت به ین گزارش‌ها نشان نداده است و باید ببینم در روزهای آینده چه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر می شود.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.