تاریخ انتشار : جمعه 15 سپتامبر 2023 - 11:55
کد خبر : 204

تایوان به ایلان ماسک گفت که این کشور فروشی نیست

تایوان به ایلان ماسک گفت که این کشور فروشی نیست

تایوان به ایلان ماسک گفت که این کشور فروشی نیست تایوان در پاسخ به ایلان ماسک که گفته است این جزیره بخشی از چین است هشدار داده که این کشور فروشی نیست. Joseph Wu وزیر امور خارجه تایوان گفته است: «گوش کنید، تایوان بخشی از جمهوری خلق چین نیست و قطعا برای فروش نیست» ماسک

تایوان به ایلان ماسک گفت که این کشور فروشی نیست

تایوان در پاسخ به ایلان ماسک که گفته است این جزیره بخشی از چین است هشدار داده که این کشور فروشی نیست.

Joseph Wu وزیر امور خارجه تایوان گفته است: «گوش کنید، تایوان بخشی از جمهوری خلق چین نیست و قطعا برای فروش نیست»

ماسک اخیرا در یک نشست تجاری، تایوان را با هاوایی مقایسه کرده بود و آن را بخش جدایی ناپذیر چین نامیده بود. پکن تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و تنش بین آن‌ها در سال‌های اخیر شدت گرفته است.

چین در هفته جاری یک مانور نظامی در اطراف تایوان انجام داد. این اولین بار نیست که ماسک با صحبت‌های خود باعث خشم دولت تایوان می‌شود. او قبلا پیشنهاد کرده بود که تنش بین پکن و تایوان با دادن کنترل تایوان به چین قابل حل است.

سفیر چین در آمریکا از ماسک تمجید کرده، اما همتای تایوانی او گفته که آزادی فروشی نیست. آقای Wu گفته که امیدوار است ایلان ماسک بتواند از حزب کمونیست چین بخواهد که X را از مسدود بودن دربیاورد. پلتفرم X که قبلا توییتر نامیده می‌شد اکنون در چین فیلتر است.

تسلا به عنوان بزرگترین شرکت سازنده خودروهای الکتریکی در حال حاضر یک کارخانه بزرگ در شانگهای چین دارد و ماسک اخیرا با مقامات ارشد چینی دیدار کرده بود. وزارت خارجه چین گفته است که تسلا مایل است کسب‌وکار خود را در این کشور گسترش دهد.

منبع: bbc

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.