تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اکتبر 2023 - 8:50
کد خبر : 455

سی‌تی‌اسکن USB تایپ C، تفاوت واقعی بین کابل‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت تایپ C را نشان می‌دهد

سی‌تی‌اسکن USB تایپ C، تفاوت واقعی بین کابل‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت تایپ C را نشان می‌دهد

سی‌تی‌اسکن USB تایپ C، تفاوت واقعی بین کابل‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت تایپ C را نشان می‌دهد همان‌طور که پیش‌تر بیان کردم، تمام دستگاه‌های الکترونیکی باید دارای درگاه USB تایپ C باشند. USB های میکرو دیگر کاربردی ندارند زیرا استاندارد جدید می‌تواند عملکرد بهتر و ویژگی‌های بیشتری را ارائه دهد. اما ما معمولاً در مورداستفاده از

سی‌تی‌اسکن USB تایپ C، تفاوت واقعی بین کابل‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت تایپ C را نشان می‌دهد

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردم، تمام دستگاه‌های الکترونیکی باید دارای درگاه USB تایپ C باشند. USB های میکرو دیگر کاربردی ندارند زیرا استاندارد جدید می‌تواند عملکرد بهتر و ویژگی‌های بیشتری را ارائه دهد. اما ما معمولاً در مورداستفاده از این کابل‌ها کوتاهی می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم که به‌جای کابل‌های گران، از نمونه‌های ارزان‌تر استفاده کنیم. سی‌تی‌اسکن USB تایپ سی نشان می‌دهد که شما نباید چنین انتخابی داشته باشید.

مردم Lumafield کابل‌های USB تایپ C را به کمک اسکنر اشعه ایکس موردبررسی قراردادند. هدف آن‌ها پیدا کردن علت تفاوت قیمت بین کابل‌های ۵ دلاری و ۱۲۹ بود. نتایج شگفت‌انگیز است و اسکن‌های سه‌بعدی به زیبایی این نکته را نشان می‌دهد.

سی‌تی‌اسکن USB تایپ C چه چیزی نشان داد؟

مردم ابتدا کابل USB تایپ C با قیمت ۵.۵۹ دلاری شرکت NiceTQ را اسکن کردند. در این اسکن تیم یک کابل لخت را مشاهده کرد. پین‌ها و پوسته‌های رابط USB تایپ C ارزان‌قیمت، در پلاستیک قالب‌گیری شده شناور هستند. این کابل هیچ محافظی ندارد.

این کابل ارزان‌قیمت ۸ پین دارد که تنها ۴ مورد از آن‌ها متصل هستند. بدترین قسمت این کابل‌ها آن است که مستقیماً به سیم کابل لحیم شده‌اند.

اسکن کابل USC تایپ C ارزان قیمت
اسکن کابل USC تایپ C ارزان قیمت

کابل‌های USB تایپ C دارای سرعت انتقال تا ۱۰ گیگابایت بر ثانیه هستند. این میزان نشان‌دهنده‌ی قلمروی USB 3.2 Gen 2×۱ است. اما همان‌طور که اسکن USB تایپ C نشان می‌دهد، این کابل‌های ارزان‌قیمت نمی‌توانند درواقعیت چنین عملکردی را ارائه دهند. سرعت این کابل‌ها درنهایت به ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

علاوه بر موارد ذکرشده پین اضافه روی کابل USB تایپ C ارزان‌قیمت وجود ندارد. این مسئله به معنای آن است که اگر یکی از ۴ پین فعال از کار بیفتد، کابل از بین می‌رود و دیگر به درد نمی‌خورد.

کابل‌های USB تایپ C گران‌قیمت چگونه هستند؟

کابل USB تایپ C دیگری که موردبررسی قرار گرفت، کابل Thunderbolt 4 اپل است. قیمت این کابل ۱۲۹ دلار می‌باشد و خیلی از کابل ۵ دلاری گران‌تر است. درحالی‌که ممکن است خیلی از مردم فکر کنند این قیمت برای کابل USB تایپ C بالا است، اپل دلایل منطقی برای این قیمت دارد.

  • درگاه جدید USB-C آیفون ۱۵ از نمایشگرهای خارجی پشتیبانی می کند

اجازه دهید که قبل از بررسی اسکن این کابل USB تایپ C در مورد وعده‌های شرکت تولیدکننده‌ی آن صحبت کنیم. قرار است که این کابل سرعت انتقال تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه را از طریق USB 4 و Thunderbolt 4 ارائه دهد. اگر این کابل از درگاه USB3 استفاده کند، این سرعت به ۱۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. سرعت شارژ پیشنهادی نیز بالای ۱۰۰ وات است. شما می‌توانید از این کابل برای حلقه کردن ۶ دستگاه Thunderbolt 3 استفاده کنید. اپل برای آن‌که بتواند به تمام وعده‌های خود عمل کند، یک کابل پیچیده ساخته است. کابل دارای کانکتورهایی است که مونتاژهای پیچیده‌ی PCB دارند.

اسکن کابل USC تایپ C اپل
اسکن کابل USC تایپ C اپل

درواقع تصویر اسکن نشان می‌دهد که کابل اپل دارای ۲۰ سیم مجزا است. ۱۰ مورد از آن‌ها دارای پوسته‌ی محافظ مشترک هستند. علاوه بر آن‌همه آن‌ها به‌طور جداگانه به PCB لحیم می‌شوند. اتصالات موجود از تمامی این اجزای پیچیده محافظت می‌کند، این اتصالات از ۸ جهان به هم فشرده می‌شوند.

Lumafield دو کابل دیگر نیز دارد. در میان آن‌ها، کابل Amazon Basics نیز موجود است. اما مقایسه‌ی بین کابل ارزان‌قیمت و کابل اپل واقعا قابل‌توجه است. این مقایسه نشان‌دهنده‌ی پیچیدگی این کابل‌ها است. این آزمایش نشان می‌دهد که عملی کردن وعده‌ی برندهای تولید کابل می‌تواند خیلی دشوار باشد.

نکته‌ی اصلی آن است که خرید کابل‌های USB تایپ C تنها باید از برندهای معتبر انجام شود. بدون این کابل‌ها نمی‌توانید انتظار عملکرد و عمر طولانی داشته باشید. راهنمای ما می‌تواند در این زمینه کمک کند.

منبع: gizchina

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.