تاریخ انتشار : یکشنبه 17 سپتامبر 2023 - 9:00
کد خبر : 188

نسل بعدی حافظه HBM4 ظاهراً دارای پهنای باندی چشمگیری خواهد بود

نسل بعدی حافظه HBM4 ظاهراً دارای پهنای باندی چشمگیری خواهد بود

نسل بعدی حافظه HBM4 ظاهراً دارای پهنای باندی چشمگیری خواهد بود DigiTimes فاش کرده که نسل بعدی حافظه HBM4 احتمالا دارای باس مموری تا ۲۰۴۸ بیت خواهد بود و ظرفیت بسیار بالایی برای پردازنده‌های گرافیکی و هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد. طبق این گزارش، نسل بعدی حافظه HBM شاهد جهش بزرگی در پهنای باند حافظه

نسل بعدی حافظه HBM4 ظاهراً دارای پهنای باندی چشمگیری خواهد بود

DigiTimes فاش کرده که نسل بعدی حافظه HBM4 احتمالا دارای باس مموری تا ۲۰۴۸ بیت خواهد بود و ظرفیت بسیار بالایی برای پردازنده‌های گرافیکی و هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد.

طبق این گزارش، نسل بعدی حافظه HBM شاهد جهش بزرگی در پهنای باند حافظه با افزایش ۲ برابری خواهد بود. اهمیت این موضوع از آن جهت است که حافظه HBM از سال ۲۰۱۵ ارتقا قابل‌توجهی در بخش حافظه نداشته است.

در حال حاضر ما شاهد ادغام HBM3e با جدیدترین نسل پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی هستیم که می‌تواند به پهنای باند ۵ ترابایت بر ثانیه برسد و عملکرد خوبی را برای پردازنده‌های گرافیکی محبوبی مثل H100 AI انویدیا فراهم کرده است.

DigiTimes در گزارش خود گفته است که سامسونگ و SK Hynix قصد یکپارچه سازی پورت‌های ۲۰۰۰ I/O در نسل بعدی حافظه HBM4 دارند. این کار، قابلیت‌های محاسباتی بسیار گسترده‌تری را برای مدل‌های بسیار بزرگ‌تر LLM‌ فراهم خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی در حال حاضر به حافظه HBM به عنوان یک جزء اصلی نیاز دارند و به همبن خاطر انتظار می‌رود که به‌زودی شاهد نوآوری‌های جدیدی در حوزه HBM باشیم. این اتفاق احتمالا در سال‌های آینده رخ خواهد داد.

منبع: wccftech

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.