تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 سپتامبر 2023 - 15:27
کد خبر : 218

گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد

گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد

گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد گوگل به طور مداوم در حال بهبود پلی استور است تا کاربران را در برابر اپلیکیشن‌های خطرناک و بدافزارها محافظت کند و حالا قصد دارد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد. در این قابلیت، پلی پروتکت اقدام به بررسی اپلیکیشن‌های آپلود

گوگل پلی استور می‌خواهد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد

گوگل به طور مداوم در حال بهبود پلی استور است تا کاربران را در برابر اپلیکیشن‌های خطرناک و بدافزارها محافظت کند و حالا قصد دارد اسکن اپلیکیشن‌ها را به صورت لحظه‌ای انجام دهد.

در این قابلیت، پلی پروتکت اقدام به بررسی اپلیکیشن‌های آپلود شده در فروشگاه پلی استور برای شناسایی هرگونه کد مخرب خواهد کرد. طبق یک گزارش، گوگل در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیارد اپلیکیشن را در روز اسکن کرده و در همان سال ۷۹۰۰۰۰ اپلیکیشن خطرناک را از پلی استور حذف کرده است.

با این حال، اسکن لحظه‌ای اپلیکیشن‌ها هنوز برای همه کاربران عرضه نشده است، اما انتظار می‌رود این قابلیت تا پایان ماه جاری در دسترس عموم قرار بگیرد. تغییرات پلی پروتکت قرار است پس از به‌روزرسانی ۳۷.۵ اعمال شود.

این اولین بار نیست که گوگل قابلیت‌های محافظتی خود را به‌روزرسانی می‌کند. این شرکت در جولای ۲۰۲۳ پروسه تائید توسعه‌دهندگان در پلی استور را ارتقا داد و از آن‌ها خواست تا یک شماره نه رقمی برای تائید خود ارسال کنند. این کد علاوه بر آدرس ایمیل و شماره تلفنی است که توسعه دهندگان باید برای تأیید هویت خود ارائه بکنند.

با توجه به افزایش تعداد اپلیکیشن‌های فیک که به هر طریقی می‌خواهند به پلی استور راه پیدا کنند، اسکن لحظه‌ای و آنی می‌تواند یک اقدام موثر برای جلوگیری از نفوذ آن‌ها باشد.

منبع: techradar

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.