تاریخ انتشار : شنبه 14 اکتبر 2023 - 8:07
کد خبر : 325

چین کنترل خود را روی چت‌بات‌های هوش مصنوعی افزایش می‌دهد

چین کنترل خود را روی چت‌بات‌های هوش مصنوعی افزایش می‌دهد

چین کنترل خود را روی چت‌بات‌های هوش مصنوعی افزایش می‌دهد چین به‌تازگی دستورالعمل‌هایی را به منظور تشدید کنترل بر پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد ارائه کرده است. کمیته امنیت اطلاعات ملی این کشور، پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که در آن به دو نگرانی اصلی اشاره شده است: محفاظت از داده‌های آموزشی و تنظیم مدل‌های زبانی

چین کنترل خود را روی چت‌بات‌های هوش مصنوعی افزایش می‌دهد

چین به‌تازگی دستورالعمل‌هایی را به منظور تشدید کنترل بر پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد ارائه کرده است. کمیته امنیت اطلاعات ملی این کشور، پیش‌نویس دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که در آن به دو نگرانی اصلی اشاره شده است: محفاظت از داده‌های آموزشی و تنظیم مدل‌های زبانی بزرگ (LLM).

طبق این دستورالعمل‌ها، توسعه دهندگان هوش مصنوعی تنها می‌توانند از داده‌های مجاز برای آموزش پلتفرم‌های خود استفاده کنند و باید از موارد امنیتی پیروی کنند. در این طرح، به یک لیست سیاه اشاره شده است تا هرگونه داده‌های آموزشی با بیش از ۵ درصد محتوای غیرقانونی یا مضر مسدود شوند.

در کل، هدف این دستورالعمل‌ها این است که پلتفرم‌های هوش مصنوعی محتوای قانونی تولید کنند. بنابراین الگوریتم‌های هوش مصنوعی باید طبق مدل‌های ثبت‌شده توسط کمیته امنیت اطلاعات ملی چین باشند. این موضوع ممکن است منجر به محدودیت در نوآوری شود و رشد فناوری را با مشکل مواجه کند.

پیش نویس این دستورالعمل‌ها تا ۲۵ اکتبر برای دریافت بازخورد عمومی در دسترس است. چین یکی از اولین کشورهایی است که قوانین مربوط به هوش مصنوعی مولد را ارائه می‌کند و باید ببینیم که در این زمینه چگونه عمل می‌کند.

منبع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.