تاریخ انتشار : جمعه 8 سپتامبر 2023 - 8:41
کد خبر : 160

لوتوس از خودروی برقی امیا رونمایی کرد

لوتوس از خودروی برقی امیا رونمایی کرد

لوتوس از خودروی برقی امیا رونمایی کرد کمپانی لوتوس امروز از جدیدترین خودروی برقی خود تحت عنوان امیا (Emeya) رونمایی کرد. قرار است این خودرو تغییراتی را در بازاری که تحت سلطه‌ی تسلا و پورشه است، ایجاد کند. مطالب مرتبط: مشخصات لوتوس امیرا V6 فرست ادیشن رسماً اعلام شد خودروی لوتوس تایپ ۲-۶۲ با همکاری

لوتوس از خودروی برقی امیا رونمایی کرد

کمپانی لوتوس امروز از جدیدترین خودروی برقی خود تحت عنوان امیا (Emeya) رونمایی کرد. قرار است این خودرو تغییراتی را در بازاری که تحت سلطه‌ی تسلا و پورشه است، ایجاد کند.

مطالب مرتبط:

  • مشخصات لوتوس امیرا V6 فرست ادیشن رسماً اعلام شد
  • خودروی لوتوس تایپ ۲-۶۲ با همکاری ردفورد معرفی شد

هرچند که سدان برقی جدید لوتوس ویژگی‌های پیشرفته‌ی متعددی دارد اما تمرکز این خودرو بر ماندگاری و آیروداینامیک، مهم‌ترین شاخصه‌ی آن به حساب می‌آید. لوتوس امیا از گریل پویایی که اولین بار در شاسی بلند الترا (Eletre) به نمایش در آمده بود، بهره می‌برد. این گریل همزمان وظیفه‌ی شکافتن هوا برای کاهش مصرف انرژی و همچنین خنک‌ نگه‌داشتن باتری و ترمزها را بر عهده دارد. به علاوه، اسپویلر و دیفیوزرهای عقب و جلوی خودرو نیز نیروی داون‌فورس آن، که برای مقابله با پیچ‌های تند و افزایش سرعت خودرو ضروری است را افزایش می‌دهند.

امیا اولین خودروی جهان است که در ساخت روکش صندلی‌های آن از الیاف بازیافتی پوشاک استفاده می‌شود. لوتوس با این کار نه تنها به حفظ سلامت محیط زیست کمک کرده بلکه وزن خودروی امیا را نیز کاهش داده و جایگزینی را برای روکش‌های چرمی معرفی کرده است.

از دیگر ویژگی‌های مهم لوتوس امیا می‌توان به سیستم سوراند سه بعدی KEF با قابلیت حذف نویز و همچنین نمایشگر هدآپ (Head-Up) 55 اینچی آن اشاره کرده که تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را ارائه می‌دهد. با معرفی خودروی امیا، لوتوس نه تنها به دنبال رقابت در بازار خودروهای برقی است بلکه به سایر رقبا نشان داده که سدان‌های برقی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند. انتظار می‌رود که این خودرو به رقیب سرسختی برای سایر خودروهای برقی تبدیل شود.

منبع: Gizmochina

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.